Wednesday 12 April 2017

Review Pencuci muka Himalaya

Alhamdulillah. Lega sikit bila tengok muka sekarang. Takde nak stress dan sedih lagi. Tapi tak flawless dan glowing sangat pun. Bersyukur sebab jerawat dah tak merata-rata tumbuh macam dulu.

Untuk review tak berbayar pun ni, apa yang saya boleh katakan, saya berpuas hati dengan Clear Complexion Whitening Face Wash Himalaya.

Kalau lihat post hujung tahun lepas mengenai sebab saya pakai pencuci untuk whitening adalah untuk hilangkan muka kusam sebab dah lama guna produk untuk rawat jerawat. Masa rawat jerawat saya memang biar muka tanpa pakai krim apa2 untuk keluar. Saya taknak campur2 produk masa itu.

Bila muka dah okay, baru saya cari produk nak hilangkan kusam dan sekatakan warna kulit yang dipanah2 mentari. Amboiii. Sekarang saya pakai pencuci muka dan pelembap Himalaya sekali.

Keberkesanan dia taklah begitu cepat sebab tu hari ini baru update bila nampak hasilnya sikit. Hehe.. Bekas pertama pencuci 100ml bagi habis tapi belum nampak perubahan. Cuma kulit dah kurang berminyak. Parut jerawat yang ada dulu pun slow2 menghilang.

Saya teruskan lagi beli bekas kedua 250ml. Masih belum habis tapi saya dah nampak muka yang kusam dah pulih sikit. Krim pelembap pula masih banyak. Harga masa beli itu rasa mahal tapi berbaloi sebab boleh tahan 3 bulan dan lebih.

Antara produk pemutih yang saya pernah pakai ialah f&l dan s***. Memang boleh cepat putih dan putih sangat dari kulit asal tapi kulit menipis dan bila kena mentari je merah dan mudah mengelupas. Bila tengok bahan ada banyak jenis paraben dan hidroquinone. Walaupun jumlah bahan yang ada itu sikit dan masih selamat tapi kalau boleh elakkan.

Jadi, pencuci Himalaya yang sesuai tanpa ada bahan2 tersebut. Biar pun lambat berkesan tapi selamat. In Sha Allah.

Lepas ini saya nak review pula krim pelembap. Terima kasih sudi baca. :)

Gambar sebelum. Tahun lepas.




Gambar sekarang. Parut jerawat seketul tu yg baru punya. Sebulan sekali tu.

No comments:

Post a Comment