Thursday 18 June 2015

Cerita Sadis

Assalamualaikum w.b.t

Wahai pembaca blog sekalian,


Bayangkan situasi ini.


Anda pening kepala, demam dan batuk2 seharian di tempat keje sampai rasa nak pengsan. Awal2 dah plan nak balik on time. Tepat pukul 5.15 anda bersiap2 nak balik. Tapi nak borak2 jap dengan orang ofis bla bla bla sampai pukul 5.30. Pastu anda melangkah keluar dan menunggu lif dengan hati yang riang sementara yang lain still stay lagi kat ofis. Malah ada sorang tu tiba2 kena panggil masuk discussion dengan En XYZ untuk discuss pasal meeting utk keesokan harinya. "Owh kasihannya !", bisik hati kecilku. Sambil2 tu tengah fikir balik ni nak makan pizza hut, KFC ke or McD untuk dinner (ok hiperbola). Tapi apa2 pon, siapa yang tak happy kan nak balik rumah selepas duduk mengadap PC seharian di ofis dengan badan lemah tak sihat? 


Tiba2, rakan sekerja anda (yang baru sebentar tadi tgh discussion dgn En XYZ) berlari keluar dan mendapatkan anda sambil berkata, "AWAK, EN XYZ NAK JUMPA SEKARANG. PASAL MEETING ESOK". Bayangkan anda tgh berdiri di situ menunggu lif sambil pegang handbag tgh pening2 lalat ready nak balik tapi terpaksa masuk kembali ke ofis (dengan orang - orang ofis yang masih stay kat ofis tadi berdekah menggelakkan anda) dan ambik notebook untuk berjumpa dgn bos terbabit dan discussion tersebut habis pada pukul 6. Driver pulak setelah di inform awal2 nak balik on time dah tercongok kat depan lobi pukul 5.30 tadi terpaksa menunggu lagi setengah jam untuk balik. Sadis tak?



Kejadian di atas adalah based on true story. Moral of the story, kalau jam dah menunjukkan waktu balik, terus balik. Jangan borak2 dengan rakan sekerja or melengah2kan masa lagi. Jikalau tidak, perkara di atas may happen to one of you guys. Beware.




Teehee~


Written by,
LeAnna




1 comment:

  1. Betul tu kalau dah niat nak balik, kena terus je balik jangan singgah mana.
    Nanti banyak traffic light sebelum masuk kereta.

    ReplyDelete